Hlasování o nejlepšího pojišťovacího inovátora probíhá od 8.6. do 26.6. 2020.
Zde je celkový přehled nominovaných produktů v roce 2020. 

 

Allianz

Průvodce sledování stavu škody

  • Odkaz na průvodce dostane zákazník e-mailem či přes SMS zprávu.
  • Přímo přes stránku nahrává všechny potřebné dokumenty.
  • Klienti mohou poskytnout zpětnou vazbu.

Vyřízení škody kryté havarijním pojištěním či povinným ručením může být často zdlouhavé. Zákazník musí vyplňovat řadu papírů a komunikovat pomocí řady různých kanálů.

Pojišťovna Allianz pro své klienty připravila značné zjednodušení. Majitel poškozeného vozidla obdrží od pojišťovny e-mail nebo SMS s unikátním odkazem na stránku průvodce. V něm může přehledně sledovat průběh vyřízení škody a nahrávat do něj potřebné dokumenty.

Přes stránku, která funguje jak na počítači, tak v mobilním telefonu, vidí také informaci, kdy si může opravené vozidlo v servisu vyzvednout.

U škod placených z povinného ručení tento odkaz pojišťovna posílá rovnou majiteli poškozeného vozidla, nemusí být tedy klientem pojišťovny.

Na konci mohou navíc lidé průběh řešení pojistné události přímo přes tohoto průvodce ohodnotit. Lidé známkují nejen pojišťovnu, ale i jednotlivé servisy.

 

Česká podnikatelská pojišťovna

Pojištění NEON

  • Zrušení čekací doby u připojištění invalidity.
  • Rozšíření pojistného krytí u vrozených vad dětí.
  • Připojištění nákladů asistované reprodukce až do 45 let.

Na rozdíl od ostatních nabízí Česká podnikatelská pojišťovna pojištění proti invaliditě bez čekací doby, do které by běžně pojišťovna nic nevyplácela.

Standardně pojišťovny přiznávají výplatu pojistného jen když její klient onemocní až určitou dobu po uzavření pojistky. Tato doba se může pohybovat i v řádu několika let.

Česká podnikatelská pojišťovna v loni uvedených produktech NEON tuto dobu zrušila. Pokud by klientovi diagnostikoval například lékař agresivní formu rakoviny či pokud by se vážně zranil, pojišťovna mu peníze vyplatí i krátce po uzavření pojistky.

Česká podnikatelská pojišťovna chce lákat klienty i na další výhody jejich pojistných produktů. Ženám například nabízí připojištění nákladů asistované reprodukce. Kryje přitom dva cykly, které už nejsou hrazené z veřejného zdravotního pojištění. Ženy tak mohou získat prostředky na náklady spojené s asistovanou reprodukcí ve výši 100 tisíc korun.

 

Direct pojišťovna

Pojištění realitních makléřů

  • Vše je možné jednoduše zařídit on-line.
  • Povinné pojištění odpovědnosti, které stanovuje zákon.
  • Makléř je pojištěn okamžitě od zaplacení.

Realitní makléři mohou zařídit své povinné pojištění u Direct pojišťovny přes internet. Stačí jim k tomu platební karta a e-mail. Pokud mají datovou schránku či elektronický podpis, mohou potvrzení rovnou odeslat na Ministerstvo pro místní rozvoj, jak jim ukádá zákon.

Pojišťovna zaváděla tento produkt během koronavirové karantény. Makléři díky tomu nemuseli přijít s nikým do kontaktu a přitom splnili svou zákonnou povinnost.

Realitní makléř je ihned po zaplacení platební kartou krytý pojištěním, které uhradí prakticky všechny možné škody, které by se mu mohly stát v jeho profesi. Největším benefitem je podle pojišťovny jednoduchost a rychlost sjednání. Direct vytvořila pro nové pojištění i samostatný web, aby jej makléři jednoduše a bez zdlouhavého hledání našli.

Produkt je podle pojišťovny doplněním jejich skupiny produktů pro malé a střední podnikatele. I to mohou zájemci sjednat elektronicky přes internet.

 

Direct pojišťovna

Pojištění aut 2020

  • Díky službě Zlevňující havarijko s postupně klesající cenou auta klesá i cena pojištění.
  • Přímá likvidace škod, když v zahraničí klienta někdo nabourá.

Zásadní novinkou u pojištění aut u Direct pojišťovny je postupně zlevňující havarijní pojištění. Pokud auto stárne, klesá totiž i jeho hodnota a tím v případě pojistné události i částka vyplacená pojišťovnou. Klient by pak tedy teoreticky platil pojistku na vozidlo s vyšší hodnotou, než reálně vlastní.

Nová pojistka u Direct pojišťovny reaguje na postupnou snižující se hodnotu vozidla. S ní se snižuje i pojistka, kterou klient platí. U mladých aut se pojišťovna zavazuje, že bude zlevňovat pojisku každý rok o sedm procent.

Kromě zlevňujícího havarijního pojišťění nabízí Direct i pojištění nezaviněné bouračky, které kryje škody i v zahraničí. Pokud třeba klienta v Chorvatsku nabourá Maďar, vše vyřeší pojišťovna za něj.

Změnou prošla i služba asistence. Pojišťovna klientům, kteří si platí jen základní asistenci, zvýšila limit. U vyšších tarifů nabízí i možnost odtahu jinam než do nejbližšího servisu.

Pojišťovna inovovala od konce května i svůj sjednavač pojištění, který má být přehlednější.

 

Generali Pojišťovna

Chatbot Leo

  • Zjednodušuje dokládání potřebných dokumentů při řešení pojistných událostí.
  • Klient obdrží odkaz k přístupu přes e-mail či přes SMS zprávu.

Stále populárnější chatboti, tedy počítač komunikující s klientem v psané formě pomocí krátkých zpráv, míří i do pojišťovnictví. Generali pojišťovna svého robota Lea využívá při sběru dokumentů od svých klientů.

Zákazník obdrží nejprve zprávu s odkazem, přes který může dokumenty k pojistné události přímo odeslat. Poslat může třeba fotografie z galerie svého telefonu.

Umělá inteligence klienta provádí srozumitelně celým procesem tak, aby věděl, co vše má ke škodě doložit. To výzamným způsobem zjednodušuje celý proces likvidace a ve finále ho také výrazně zrychluje.

S Leem se mohou setkat klienti pojišťovny při likvidaci škod na vozidlech, majetku, u pojištění domácích mazlíčků i z pojištění odpovědnosti.

K chatbotovi se navíc mohou zákazníci vrátit i později, nemusí vše odeslat v jeden okamžik. Odkaz, který Generali pošle, je platný po dobu jednoho týdne od první komunikace s robotem.

 

NN Životní pojišťovna

Digitální podpis smlouvy na zařízení klienta

  • Klient se podepisuje přímo na svém zařízení s dotykovou obrazovkou.
  • Pokud smlouvu podepisuje více osob, každá tak činí na svém vlastním zařízení.

Pandemie koronaviru v plné míře ukázala nutnost vyřešit podepisování smluv bez fyzické návštěvy klienta v pojišťovně. Způsobů existuje mnoho, NN Životní pojišťovna se pro tento úkon rozhodla využít zařízení, které má většina lidí vždy u sebe – mobilní telefon či tablet s dotykovou obrazovkou.

Pokud je potřeba podepsat smlouvu, pojišťovna nejprve smému klientovi pošle odkaz, přes který otevře smlouvu. Tu si celou přečte a následně ji může přímo ve stejném zařízení rovnou podepsat.

Samotný podpis probíhá přes dotykovou obrazovku, klient může využít třeba speciální stylus. Není potřeba instalovat žádné aplikace, využít je proto možné jakýkoliv chytrý telefon, tablet či některé notebooky s dotykovým panelem. Pokud by klient podpis přes dotykovou obrazovku využít nechtěl, je možné smlouvu vytisknout, podepsat a následně naskenovat. Taková varianta je nicméně zdlouhavější. Dokument může přes telefon podepisovat i více lidí.

 

Pillow pojišťovna

Pillow pojištění vozidla

  • Pojistné podmínky mají devět stran a smlouva jednu stranu.
  • Cena dle ujetých kilometrů.
  • Pouze fixní spoluúčast, nikoliv procentuální.

Pojištění vozidel od motorek po autobusy s jednoduchými podmínkami a cenou podle ujetých kilometrů inzeruje pojišťovna Pillow.

Své potenciální klienty láká hlavně na minimalistickou smlouvu a podmínky, které mají dohromady deset stran. Standardem na trhu je přitom i pětkrát víc.

K pojištěnému vozidlu navíc při sjednání nemusí zaměstnanec pojišťovny osobně chodit. Vzdálená prohlídka probíhá přes mobilní aplikaci.

Klienti platí za pojištění dle ujetých kilometrů, zákazník zná cenu za jeden ujetý kilometr od začátku.

Pillow pojišťovna poukazuje i na nulovou spoluúčast klientů při škodě následkem přírodních katastrof, krádeže či střetu se zvířetem.

V případě, že klient nebude spokojen, může ukončit pojistku ke každé splátce, a to dva týdny předem. Ostatní pojišťovny přitom zpravidla od zákazníků požadují ukončení zhruba šest týdnů před splátkou.

 

UNIQA pojišťovna

Videoprohlídky škod

  • Úspora času obou stran.
  • Digitální záznam všech podkladů je k dispozici na jednom místě.
  • Šetření nákladů pro pojišťovnu.

Prohlídku škody po pojistných událostech mohou klienti pojišťovny Uniqa řešit vzdáleně. Pro zákazníky i pojišťovnu to znamená hlavně zrychlení doby potřebné k řešení události i zlevnění celého procesu.

Klient nejprve nahlásí škodu a operátor UNIQA prověří, zda je ochoten ji vyřídit za pomocí videoprohlídky. Technik domluví s klientem předem telefonicky termín. Od pojišťovny obdrží odkaz, do které se ve stanovený čas přihlásí. Chvíli před zahájením dostane připomínku, aby ho nezmeškal.

Po spuštění aplikace klientem se přenáší jím natáčený videopřenos z místa škody. Pojišťovna a zákazník spolu komunikují a upřesňují podrobnosti či okolnosti škody. Technik naviguje poškozeného, například jaké záběry potřebuje nebo žádá o přiblížení konkrétních míst. Do záznamu lze dělat grafické značky. Data se zaznamenávají do databáze škody a následně se přenáší do elektronického škodního spisu, který ihned přebírá likvidátor.