Hlasování o nejlepšího bankovního inovátora probíhalo v období od 18.5. do 5.6. 2020.

Výsledky ankety budou oznámeny 26. 10. 2020 na slavnostním vyhlášení.


Popis produktů se vám zobrazí při kliknutí na konkrétní banku nebo spořitelnu a to buď vpravo nebo při nižším rozlišení jsou všechny popisy zobrazeny až pod anketou. Celkový přehled nominovaných produktů naleznete také zde.

 

Air Bank

Digitalizace nové platební karty do aplikace pro placení ještě před fyzickou výrobou karty

  • Klienti již nemusí čekat na dodání fyzické karty, mobilem mohou platit okamžitě.
  • K funkci potřebují chytrý telefon, který umožňuje placení.
  • Služba je pro všechny klienty zdarma.

Při zřízení nové platební karty museli klienti dříve čekat, než jim přijde poštou. To platilo i v případech, když k platbám chtěli používat mobil. U Air Bank už je čekání minulostí, její zákazníci mohou mobilem začít platit okamžitě od zažádání o kartu. Stačí jim k tomu chytrý telefon, který podporuje funkci placení.

Banka novinku nabízí od loňského listopadu. Služby mohou klienti využít nejen když si žádají o zcela novou kartu, ale také když potřebují vydat kartu náhradní. Služba je pro všechny zákazníky zdarma.

Air bank už dlouhou dobu nabízí svou aplikaci My Air, pomocí které mohou lidé vyřídit drtivou většinu svých požadavků. Samozřejmostí jsou pak mobilní platby přes Apple či Google Pay. Zákazníci mohou využít i placení hodinkami.

Česká spořitelna

Ověření hlasem

  • Ověření hlasem je postaveno na technologii hlasové biometrie.
  • Technologie snímá hlas volajícího, který porovnává s jeho hlasovým vzorkem.
  • Na rozdíl od jiných metod si klient nemusí pamatovat heslo, ani odpovídat na bezpečnostní otázky.

Stálé zapomínání hesel či odpovědí na bezpečnostní otázky by už brzy mohlo být minulostí. S inovací způsobu ověření klienta přichází Česká spořitelna, která začala s ověřováním pomocí hlasu. Technologie snímá hlas volajícího, porovnává ho s jeho hlasovým vzorkem pořízeným dříve, a následně určí, jestli jsou oba hlasy shodné. Hlasový vzorek obsahuje více než sto unikátních fyzických a behaviorálních charakteristik. Například délku hlasivkové štěrbiny, nosního průchodu, ale také výšku hlasu, tempo, akcenty a podobně. Nezávislé výzkumy prokázaly, že hlas je u každého člověka stejně jedinečný jako otisk prstů.

Ověření hlasem přináší větší komfort při ověřování totožnosti klienta. Nepotřebuje nic jiného než svůj hlas. Na rozdíl od jiných metod si nemusí pamatovat heslo, ani odpovídat na bezpečnostní otázky.

Ověření hlasem patří mezi moderní a spolehlivé způsoby zabezpečení při využívání služeb telefonního bankovnictví. Množství klientů České spořitelny tuto metodu využívalo a ocenilo během karanténních opatřeni v průběhu koronavirové pandemie.

Československá obchodní banka

Online služba přepisu mluvené řeči pro klienty s postižením sluchu eScribe

  • eScribe zajišťuje online přepis mluvené řeči a usnadňuje tak komunikaci lidem se sluchovým omezením.
  • Sluchově postižení klienti tak mají bankovní služby dostupné odkudkoliv bez nutnosti další asistence i bez návštěvy pobočky.
  • Klienti se připojí prostřednictvím webu bez nutnosti instalovat si speciální aplikaci.

V Česku žije až půl milionu osob s postižením sluchu, pro které byla donedávna velkou překážkou třeba i obyčejná návštěva pobočky, když si potřebovali vyřídit své finanční záležitosti. To se rozhodla změnit ČSOB se službou eScribe, která zajišťuje online přepis řeči, což je nejpřirozenější způsob, jak mohou lidé se sluchovým handicapem komunikovat se svým okolím.

V březnu dokončila banka instalaci služby eScribe na všech pobočkách. Kromě nich nabízí ČSOB službu eScribe jako jediná banka v Česku prostřednictvím webu, kde se klient spojí s informačním centrem bez nutnosti instalovat si a zprovozňovat speciální aplikace.

Význam této jednoduché a inovativní služby se naplno prokázal v průběhu mimořádné situace koronavirové epidemie, kdy banka zaznamenala více než dvojnásobné využívání služby informační linky v porovnání se srovnatelným obdobím roku 2019. Došlo rovněž k prodloužení délky hovorů, a to v průměru o čtvrtinu.

Hypoteční banka

Hypotéka na dosah

  • Ověření, zda zákazník dosáhne na financování nemovitosti během několika minut.
  • Klient nemusí mít konkrétní nemovitost vybranou.
  • Díky písemnému předběžnému posouzení úvěru získá klient výhodu při jednání o koupi nemovitosti.

Hypotéka na dosah umožňuje klientovi během několika minut ověřit, zda dosáhne na financování nemovitosti a zároveň mu potvrdí vysokou pravděpodobnost schválení hypotečního úvěru. Přitom nemusí mít ještě ani konkrétní nemovitost vybranou. Klient tak získá silnou pozici při jednání s prodávajícím nebo realitní společností, protože obdrží písemné předběžné posouzení úvěru.

To, co jinde trvá několik dnů či týdnů, protože banka čeká na odhad ceny nemovitosti a doložení dalších podkladů a navíc s nejistým výsledkem schválení, získává klient s Hypotékou na dosah během několika minut, bez závazků a zdarma.

Banka vše posoudí jen na základě sdělení klienta. Veškeré podklady bance doloží až ve chvíli, kdy se rozhodne o hypotéku skutečně požádat. Je také na klientovi, jestli se rozhodne následně o hypotéku skutečně požádat. Posouzení úvěru je zdarma.

Komerční banka

Realitní portál Cincink

  • Provede člověka celou realitní transakcí, pomáhá co nejrychleji a efektivně najít nemovitost či kupce.
  • Klient nemusí trávit čas hledáním, Cincink zjistí co nejvíce o jeho potřebě a pak hledá za něj.
  • Podporuje tvorbu video prohlídek vlastním návodem tak, aby je zvládl natočit každý.

Cincink je realitní portál pro lidi, kteří chtějí vše vyřešit pohodlně, bezpečně, mít náklady pod kontrolou, a navíc s garancí odborníků či makléře. Bankovní start-up provede člověka celou realitní transakcí, pomáhá co nejrychleji a efektivně najít nemovitost či kupce, a hlavně bezpečně dokončit celou realitní transakci.

Novinkou je služba poptávky. Klient nemusí trávit čas hledáním, Cincink zjistí co nejvíce o jeho potřebě a pak hledá za klienta. Prohledává nejen nemovitosti na portálu, ale napříč soukromou inzercí v rámci celého internetu. Pokud si klient z této nabídky vybere, pomůže mu vše dotáhnout do úspěšného konce, ať se jedná o nákup nebo prodej. Další novinkou je pak realitní poradna, kam lidé mohou psát své dotazy.

Realitní portál Cincink využívá výhody moderních technologií. Podporuje například tvorbu video prohlídek vlastním návodem tak, aby je zvládl natočit každý s pomocí běžného zařízení. Inzeráty s video prohlídku jsou pro hledající atraktivnější, upřednostněny ve vyhledávání, na sociálních sítích a doporučovány poptávajícím.

Modrá pyramida stavební spořitelna

Mobilní aplikace MP Home

  • Klient vidí, co se při vyřizování úvěru s Modrou pyramidou právě děje a jaké doklady má doložit pro sjednání a čerpání úvěru.
  • V aplikaci jsou po ruce všechny dokumenty související s uzavřenou smlouvou.
  • Upozorňuje na daňové povinnosti, nutnost změny bydliště v občanském průkazu a další praktické věci, které řeší při koupi nového bydlení.

Modrá pyramida nabízí rozsáhlou digitální platformu pro svoje služby. Aplikace nepřináší zdaleka jen přehled aktivních smluv. Při sjednávání, čerpání i splácení má být podle spořitelny pro klienty jakýmsi průvodcem.

Zákazník rovnou vidí, co se při vyřizování úvěru s Modrou pyramidou právě děje a jaké doklady má doložit pro sjednání a čerpání úvěru. Na jednom místě má informace o výši nesplaceného úvěru, úrokové sazbě, pravidelné splátce nebo o termínu fixace.

Aplikace má navíc za cíl usnadnit lidem úkony, na které by jinak mohli zapomenout – upozorňuje na daňové povinnosti, nutnost změny bydliště v občanském průkazu a další praktické věci, které řeší při koupi nového bydlení. Pomůže také při výběru nového bydlení – ve vyhledávači se zobrazí všechny inzeráty nemovitostí na českém trhu, které si uživatel může zobrazit na mapě.

Aktuálně má aplikaci MP Home aktivovanou téměř 30 tisíc klientů. Jejich počet roste každý měsíc.

MONETA Money Bank

Nová verze aplikace Smart Banka

  • Jako první podporuje všechna Apple zařízení včetně hodinek či televize.
  • Možnost zřídit investiční účet a nakupovat a prodávat více než 20 nezávislých podílových fondů.
  • To vše s nejvyšším zabezpečením včetně automatické antimalwarové ochrany.

Moneta Money Bank vydává novinky a vylepšení své aplikace průběžně na měsíční bázi. Jako první bankovní aplikace podporuje všechna Apple zařízení, a to na platformách iOS, iPadOS, macOS, watchOS, tvOS i Siri.

Aplikace dokáže obstarat drtivou většinu všech požadavků, které klienti napříč bankou potřebují. Podporuje zřízení všech nabízených produktů včetně běžných i spořících účtů. Mimo to si klienti mohou přes aplikaci zřídit i investice, pojištění, půjčky, kreditní karty či kontokorent. Samozřejmostí už pak jsou platby mobilním telefonem v podobě Google a Apple Pay.

Velkým tématem je pro vývojáře bezpečnost. Aplikace se pyšní rozvinutou kryptografií, která znemožňuje čtení svého zdrojového kódu s pomocí takzvané obfuskace a nasadila opatření, které klientům umožňuje bezpečně a bez obav přistupovat ke svému bankovnímu účtu i na veřejných wifi sítích. Proti nechtěnému přístupu brání podpora skenování obličeje či otisku prstu.

Raiffeisenbank

RB směnárna v běžném účtu

  • Virtuální směna kdykoliv a kdekoliv.
  • Po okamžitém převodu do cizí měny může klient ihned platit do zahraničí či nakupovat na zahraničních e-shopech.
  • Směnárna pracuje s 19 různými měnami.

RB směnárna je nová služba vytvořená pro mobilní bankovnictví, která umožňuje uživatelům směňovat peníze mezi měnovými složkami účtu zvýhodněným kurzem. Ten je možné použít pokaždé, pokud je alespoň jedna z měn česká koruna. RB směnárna nabízí výhodnou směnu v režimu 24/7, tedy i o víkendu a státních svátcích při omezení limitem 40 tisíc korun měsíčně.

Po okamžitém převodu do cizí měny může klient ihned platit do zahraničí, nakupovat na zahraničních e-shopech, nebo vybírat hotovost v zahraničí. To vše s jedním číslem účtu, jednou debetní kartou a v mobilním bankovnictví od Raiffeisenbank.

V aplikaci mobilní bankovnictví od Raiffeisenbank její klienti také vždy přehledně vidí, za jaký kurz své finance převádí. Při využití této unikátní funkce běžného účtu od Raiffeisenbank klienti ušetří tisíce korun ročně a k tomu spoustu času při hledání výhodných směnných kurzů.